Superco

een escape game over Gebruiksvriendelijke Dienstverlening

Welkom bij onze ervaringsgerichte escape game, waarin spelers zich op hun eerste werkdag bij Superco begeven. Het klinkt simpel: een lamp vervangen. Maar let op, niets is wat het lijkt! Deze missie vereist dat spelers de juiste procedures volgen en onderweg verschillende barrières overwinnen die ook in echte dienstverlening kunnen voorkomen.

In deze educatieve escape game staat ‘spelen is leren’ centraal. Via uitdagende puzzels en speelse opdrachten ervaar je zelf hoe het voelt om met (on)gebruiksvriendelijke processen te werken. Je leert spelenderwijs hoe drempels en obstakels voor gebruikers kunnen worden verkleind of juist vergroot. Dit unieke spel biedt niet alleen plezier, maar geeft je ook inzichten die je kunt toepassen in je eigen werkomgeving.

Inhoudelijk doel

Deze game kwam tot stand in het kader van de City Deal ‘E-inclusion by Design’ en heeft als doel om medewerkers en beleidsmakers te laten ervaren wat (on)gebruiksvriendelijke dienstverlening kan betekenen en hen bewust te maken van het belang van toegankelijke en gebruiksvriendelijke dienstverlening. En het mooie is, je hoeft geen voorkennis te hebben! Iedereen kan meedoen en waardevolle inzichten opdoen.

#ANT escape rooms bouwde deze game op vraag van District09, Kenniscentrum Vlaamse Steden, de 13 centrumsteden (Aalst, Antwerpen, Brugge, Genk, Gent, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Mechelen, Oostende, Roeselare, Sint-Niklaas en Turnhout) en de Vlaamse Gemeenschapscommissie in Brussel, met financiële steun van het Agentschap Binnenlands Bestuur. Aan de City Deal zijn ook nog volgende partners verbonden: VVSG, Mediawijs, Knight Moves en Twisted Studio,

Na afloop van de game kun je aan de slag met de toolbox ‘Mensgericht Ontwerpen’. Deze praktische toolkit biedt je tal van mogelijkheden om in samenwerking met eindgebruikers betere, klantgerichte diensten te ontwikkelen. Want uiteindelijk is een dienst pas écht succesvol als de eindgebruiker centraal staat in de ontwikkeling ervan.

Voor Wie Is Deze Escape Game Geschikt?

De escape game is ontworpen voor iedereen die betrokken is bij het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van (digitale) dienstverlening. Denk aan:

  • Projectleiders, business analisten, ontwikkelaars, applicatiebeheerders, architecten, ICT-coördinatoren,…

  • Medewerkers van betrokken diensten, zoals loketmedewerkers en stafmedewerkers, medewerkers van dienst burgerzaken,…

  • Beleidsmakers en teamleiders die invloed hebben op de ontwikkeling van (digitale) dienstverlening

  • Externe leveranciers en partnerorganisaties die als actieve partners betrokken zijn bij een projectteam

De escape game is geschikt voor dienstverlening richting burgers én medewerkers binnen de organisatie. Het spel biedt waardevolle inzichten, ongeacht in welke werkcontext je actief bent.

Praktische Informatie

  • Aantal spelers: De game is geschikt voor groepen van 3 tot 6 personen, met een maximum van 6 spelers.

  • Duur van het spel: De game zelf duurt 45 tot 60 minuten, met 15 minuten voor de opstart en een nabespreking die je zo kort of uitgebreid kunt maken als gewenst.

  • Opbouw: Het spel is verdeeld in drie onderdelen – een pre-game briefing, de escape game zelf, en een nabespreking. Voor de nabespreking is er een fijne toolbox ontwikkeld door Knight Moves en Twisted Studio.

Door deze escape game te spelen, leer je op een leuke en interactieve manier wat een klantgerichte en gebruiksvriendelijke dienst inhoudt en ontdek je hoe je zelf een bijdrage kunt leveren aan betere dienstverlening. Doe mee en ervaar het zelf!

 

superco in jouw organisatie

Wil je

  • het spelpakket graag aankopen?

  • een spelsessie boeken in jouw organisatie?

  • een train-de-trainersessie meevolgen?

Stuur een mailtje naar annelies@antescaperooms.be.

 
 

Partners van de City Deal ‘E-inclusion by Design’